Täna internetiteemadel.

Kui turvaline on internet? Ma mõtlen inimese, mitte arvuti jaoks. Kui näiteks võrrelda, siis printer ei ole loll, tema ei võta jutule paberit, millel on nurk ära rebitud. Aga inimene? Võimalikult vähe isikuandmeid igale poole eksju (wolli kunagi kirjutas midagi vist ka sellest)? Samas, piisab väga väikesest infotükikesest, et veebi kaudu suhteliselt palju leida, natuke loogikat ja natuke guugeldamist, ning ongi piisav kogus infot olemas, et vajadusel mingist teemast terve portfoolio kokku panna. Ja siis otsida üles koolivennad teatud jõuüksusest :) Ok, see oli nali aga muidu on asi ju tõsine. Üldjuhul me eeldame, et meie isiklike tegemiste vastu tunnevad huvi meie isiklikud sõbrad, ja loodetavasti nii see ka päriselt on. Need mõned, kelle tegemiste vastu mina olen huvi tundnud ainult läbi veebi, on mingil hetkel ikka ka päris sõpradeks-tuttavateks formuleerunud. Niiet igale mürgile on vastumürk, eksole.

Teiseks, EV avalike lehtede ülevaade kasutaja mugavusest lähtudes, ülesandeks maksimaalselt kiiresti saada kasutamiskõlbulikud kontaktandmed. Tingmärkidest - tähendab miinus, + tähendab positiivne:
- postiaadressi ei saa kohe esimeselt lehelt kopida (haigekassa, keskkonnamin ja põllumajandusmin)
+ maitsekas stiil ja luuletus - rahvastikuminister
+ ilus ja mugav (sh ka kiire) - välismin
- liiga kirju - keskpank
- pole aadressi juures indeksit TÜ

Kolmandaks veel suhtlemisest. Kuna mul msn juba maeiteamitmendat nädalat ei tööta, siis olen täheldanud:
1) inimesed helistavad rohkem, sh ka mina teistele
2) mõni asi saab pikemasse kirja kui ta vist muidu oleks saanud
3) blogis on rohkem kommentaare - ka nendelt kes muidu väga ei kommenteeri
4) miniatuursed vestlused jäävad olemata (need mille jaoks kiri või kõne on liiga palju)
5) igatsus sõprade järgi on suurem, sest ei tea kes on kus nii täpselt

Ja muidu:
1) punaseste kaante vahele pandud kiireloomuline asi ei torka kohe silma - sest ei paista piisavalt läbi.

Kommentaarid