Huvitav,

kas see on harjumusest või on mu töökoht kuidagi mõttetegevust soodustav, igatahes kohe TULEVAD kirjapanemist vajavad mõtted. Äraolles, olgugi, et vahepeal oli vaba aega vabalt käes, ei tahtnud pikemad laused kuidagi formeeruda. Ma ei väida sellega, et mu kirjutised üldist diskussiooni ja arutelu suudaksid tekitada, sest jah, olen aus, mu stiil on ikka suht segane. Endalegi :) Aga Kristi viimane kaasatiriv teema usaldusest nõuab minu mõtetes vabamat speissi kui kommentaarikast. Niisiis, lõpetan siin. Usaldus. Usaldada saab teist inimest ja iseennast ikka ainult seda isikut tundma õppides. Mõne puhul näed näiteks juba esimesest autosõidust ära, milline see inimene on. Iseasi kas sa seda kohe uskudda/arvesse võtta tahad. No et mis siis, et kõiki kanalisatsioonikaasi vältida püüab ja logistamise vältimise asemel kaassõitja südame pahaks ajab ning närvilisusega õõva tekitab. See muidugi töötab puhul, kui sul on kindel kogemus millega võrrelda. Mind on isa võibolla liigagi kindlat sõitu hindama õpetanud. Ja tean, et võin ka muus talle kindel olla. Tandempatsient saab masterit usaldada siis, kui see on oma profesionaalsusega temas piisava kindlustunde tekitanud. Mis käib ilmselt lihtsamalt, kui patsiendil asja käigust väga suurt ettekujutust pole. Iseennast usaldad täielikult ikka ainult nendes situatsioonides, milles oled proovi suutnud endale piisava kindlusastmega läbida. Inimesed on ju tihtilugu mingis kriisiolukorras hoopis erinevad oma igapäevasusest. Mina näiteks olen saanud kõvasti eneseusaldust juurde sellest, et tean, et kui on vaja seista aususe eest, ei liigu minus ükski üleliigne lihas ja ma võin jätta masina mulje - aga see on koht kus ma komprmisse ei tee. Samas võin olla suvalises olukorras paanikaneni tekitaja - nagu eile oma rahakotiga. Lihtsalt ei mäleta kuhu selle toppisin. Aga võibolla oligi minus tekkinud usaldus, et minu eest hoolitsetakse (which is true) ja nii sahmisingi pea laiali otsanen. (damn see mulgisuominen hakkas külge hoolimata poolest kohalviibitud ajast, calkuusinen muidugi andis täna oma osa :) ) Ühesõnaga, mulle siiski tundub, et usaldust on võimalik ainult välja teenida. Ja usalduse hulka kuulub ka küsimine kui vaja. Sest sa ju usaldad.
Muideks, märts algas!

usaldus

Kommentaarid