Kas sisu või vorm?

Eile pärastlõunane uinak (kell 10.30 kuni 17.20 kõndisime vanalinnas) võimaldas õhtul olla filmi ajal ärkvel.

Täitsa sisuga film valmis tehtul 1998. aastal. Minu jaoks oli peaküsimus (vastupidiselt tv3 tutvustusele) hoopis, kas sa armud vormi - kehasse või sisusse - inimesse? Kuni viimase kahe minutini olin filmiga ühel nõul, et õige vastus on sisu - see mis on inimese sees on ju inimene. Kui mingi juhuse läbi muutub sinule kalli inimese välimus (mis vahet seal on kas habe on lühem või pikem) hoolid sa temast ju ikka samavõrd. Täpselt samal põhjusel ei saa minu meelest sisulist suhet vahetada vormilise vastu - need on kaks liiga erinevatelt poolustelt pärit asja - olgu kas üks või teine. Seepärast sattusin täiesti hämmingusse filmi lõpust - no mismoodi siis kahe minutiga kogu sõnum peapeale keeratakse!? Kas ainult rumalavõitu vaataja lohutamiseks? Ei mängi välja. Mina igatahes pahandasin, sest ei ole vaja alati filmi ära rikkuda. Pitt oli Maapeal veidi kohtlase Surma rollis üllatavalt oo.kaa.

Kusjuures kriitikute pahaks pandud filmi pikkus - 175 minutit - polnudki minu meelest selle tüki puhul häiriv. Ametlik "Meet Joe Black". Lühiinfo.

Kommentaarid